Tévhitek

  1. A Facebook hirdetés csak a „nagyoknak” való

Mivel a Facebook hirdetés remekül, részletesen beállítható, így a kisvállalkozó is nyugodtan használhatja.
Nem szükséges a használatához – a nagyvállalatokra jellemző – marketing szakember.
Ehhez nagyon fontos, hogy előre jól megfogalmazott stratégiát kövess.

2. Több pénz több vevő

A nagyobb eredmény nem a belefektetett összegtől függ.
Akár napi 500 Ft befektetéssel is magas bevételre lehet szert tenni.

Egy kisvállalkozó példája

Kampány célja21 nap hirdetési költségeÚj vendégek számaKonkrét bevételVisszatérő vendégHosszútávú bevétel /hónap (10.000/fő/alkalom)
Új vendégek bevonzása10.500,- 9 fő70.200,-4 fő40.000,-

Elemzés:

10.500,- hirdetési költség 70.200,- bevételt hozott rövid távon (közel 7szeres azonnali nyereség!), hosszú távon viszont havi 40.000,-Ft plusz bevételt hoz a 4, havonta visszatérő, drágább szolgáltatást igénybe vevő új vendég (évente 480.000,-)

3. A jól elkészített hirdetés magától működik

A hirdetést folyamatosan figyelni kell!
Bármilyen jól is állítasz be egy hirdtést, nem biztos, hogy azonnal meghozza az elvárt eredményt.
Figyelni kell a reakciókat és ez alapján módosítani kell a hirdetést.
Nem szabad sokáig ismételni egy hirdetést, mert egy idő után „láthatatlanná válik” a felhasználók szemének.
Az algoritmusok tanulják a hirdetéseket, így egyre jobbak lesznek a számok.
Egy hirdetést több képpel is el szoktunk indítani; egy idő után kiderül, melyik hozza jobban az eredményeket és azt kell tovább hagyni futni, a többit törölni lehet.

4. A túl sok hirdető miatt a Facebook hirdetések már nem működnek

Valóban egyre nagyobb a konkurencia, de egy jól meghatározott stratégiával, jól megjelölt célcsoporttal, a hirdetés figyelésével és elemzésével (ahogy a fenti példa is mutatja), szép eredményeket hoz még mindig egy Facebook hirdetés.
Míg a Google hirdetéseknek akár 2 hét is kell, hogy beinduljon, a Facebook és Insta hirdetések szinte azonnal működnek.
A Facebook sokkal jobban tudja becélozni az elérendő embereket, mivel nagyon nagy a merítése és jobban tudja „figyelni” a felhasználóit és elemezni a viselkedésüket.
A Facebook hirdetés lényegesen egyszerűbben elkészíthető, mint bármely más online hirdetés.
A hely sosem fog elfogyni, hiszen a Meta a hirdetésekből él, mindig biztosítani fogja a megfelelő tárhelyet.