1. A tökéletes ajánlat megfogalmazása
Olyan ajánlatot kell megfogalmaznod, aminek a célközönséged nem tud ellenállni. NEM TE, A CÉLKÖZÖNÉGED! Szerencsés esetben már vannak vevőid a célközönégedből, így felmérheted a segítségükkel, hogy milyen ajánlat ellenállhatatlan számukra. Ha kezdő vállalkozó vagy, akkor keress olyan embereket az interneten, akik a célközönégedbe tartoznak, és nézd át a profiljukat, hogy mik érdeklik őket. Először érdemes több ilyen „csomag ajánlatot” kidolgoznod és több ajánlattal hirdetni, majd – mint azt már korábban írtam – „megversenyeztetni” ezeket a hirdetéseket és azt hagyni életben, ami a legtöbbet hozza. |
2. A célközönség pontos meghatározása
A célközönség pontosítása jobb eredményt fog hozni. Tudom, általában azt mondja egy vállalkozó arra a kérdésre, hogy ki a célközönséged, hogy mindenki. De tényleg? Ha kocsmád van, anyatejet is fogsz árulni? NEM. Így a csecsemők már ki is esnek, ugye? 🙂 A Facebook 18-65+ életkort javasol, de ez nagyon nagy szórás. Te ismered a termékedet/szolgáltatásodat és pontosan tudod, hogy mely életkor fizetőképes vevő a számodra. Persze, mindenkinek meg akarjuk mutatni magunkat, de itt most fizetsz a firdetésétért és a legjobb arányban akarsz kijönni belőle, úgyhogy a fizetőképes korosztályt lődd be. Pont ilyen fontos a földrajzi elhelyezkedés pontosítása is. Ha te nem szállítasz külföldre, ne jelöldbe Szlovákiát is. Ha helyhez kötött szolgáltató vagy, gondod át, hogy hány km távolságból fognak hozzád elutazni az emberek. |
3. Figyelemfelkeltő hirdetés megírása
A hirdetés 3 részből áll: Leírás Pontos, érthető ajánlat Pontos, érthető feltételek Kép Nem kell profi fotóssal elkészíttetni a képet, hiszen a social media felhasználók a mobilokkal készített képekhez vannak szokva, így a hirdetésben is szívesen látják ezeket. Jó, ha a képen láthatóak arcok, még akkor is, ha nem a te arcod. CÍm Ez egy rövid lehetőség, így pontos megfogalmazást igényel. Ezt nézik meg a kép után elször a felhasználók. |
4. Landing oldalra vagy azonnali űrlapra irányítás
Sokan azt gondolják, hogy erre nincs szükség, hiszen van a vállalkozásuknak weboldala vagy facebook oldala, irányítsuk oda az érdeklődőt. Valóban nem kell mindig, de jobb egy landing oldal vagy űrlap, hiszen itt nincs „elkószálásra” lehetőség. Itt választ, kell vagy nem. A weboldaladon ott a menü, ami elviszi a figyelmet. Elkezd a vevő nézelődni és már nem is tudja, miért volt itt. |